tredje gången gillt(?)

efter att ha lagt ut 800 kronor idag på läkarbesök/medicin,
insåg jag att jag lagt ut kontanter motsvarande en hultsfredsbiljett,
på läkarbesök/medicin under en dryg vecka.
ganska bra jobbat va.

han idag verkade bra dock.
finally. lite hopp tillbaka.

efter att först ha mött en läkare som gjorde mig hög på medicin
- ruset varade en kväll. och sen var det lika kasst igen, trots recept på mediciner -
såg jag 'framemot' vårdis.
där möttes jag av en barsk kvinna som mer eller mindre vrålade
'HERMANSSON' när det var min tur.
väl inne var hon lugnare.
hon tittade på mig med sina hundögon, huvudet låg på sned och hon suckade samtidigt som hon konstaterade
' jag har aldrig sett liknande' ' jag vet inte vad vi ska göra med dig'
gång på gång.
blir inte kvar mer än fem minuter då hon berättat för mig hur hopplöst detta är.
går det inte över helt random på en vecka ska jag komma tillbaka.
- ehh ok, varför ska jag komma tillbaka till nån som bara tittar på mig med uppgivenhet?
därifrån går jag med ytterligare recept.

idag kom han som blev min räddning.
förhoppningsvis.
han förklarade så jag förstod och gav tillbaka hoppet.
det blev ganska mycket nya mediciner,
med rejäla doser nu i början.
han talade inte illa om de andra,
men när han frågade vilka mediciner jag hittills fått möttes jag av ett
' ok.. den hjälper ju inte mot klåda och det är ju därför du är här '
yes. sjukvården idag!

i övrigt lutar det åt hultsfred. yey.

imorn smäller det så fett.
mikael, jag och landslaget kommer verkligen rocka sönder hela ullevi.
the big party is on g -  and i'm in the middle of it.

as always.

nu har jag tänkt
- en sista gång use somebody och sen lägger jag mig.

eller börjar tänka sängen iaf.
vilket innebär borsta tänder, bestämma sovplats
(inatt blev jag tokig på mitt rum. fann världens tunnaste madrass,
tilhörande en tältsäng och la mig här nere.
värmen i mitt rum är uppemot 30 grader, trots tvärdrag.
på övervåningen funkar  det inget vidare bara. tyvärr.
här nere blir det kallt bara man öppnar fönstret nattetid,
förstår inte varför luften stannar däruppe och står still, dags att lära sig vädra)

nu har låten tagit slut och jag ska verkligen gå.
dags för stora tandborstningen och kvällens insmörjning med kortison all over my body.

köss och kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback