jag o lisabet

jag har precis sprungit ut barfota till brevlådan i mitt madickennattlinne.
så länge inte någon säger rätt ut att jag inte är med i en film,
vägrar jag inse något annat.

ska dock traska iväg till jobbet inom närmsta kvarten.
helt plötsligt kastas man in i verkligheten (igen!)
chill att jag varken klätt på mig, borstat tänderna eller sminkat mig än..

ok vänner.
stor eloge till er som orkat med de gånger jag ringt i panik nu senaste månaden,
HJÄLP VAD SKA GÖRA?!
ni som inte skrattar bort utan låter mig hålla på en timme,
för att sedan
OK FÖLÅT, NU HAR JAG HAFT MIN LÅNGA MONOLOG,
SKA IN NU HINNER INTE LYSSNA. men allt är bra eller?

ni brukar ju svara ja.
ni har inget val!

och nu kommer den snygga city mail brevbäraren och lämnar post.
jag brukar drömma att han en dag ska ringa på dörren.
haha nej, jag är inte frisk.

pussiluss



en kille 25-årsåldern ska spela.
spelmaskinen segar.

- hmm, den har hållt på såhär lite idag..
- ok.
lååång tystnad. jag börjar skratta. han kollar och ger mig ett ?
- asså jag vet inte om det är mig eller maskinen det är fel på..
- det är nog maskinen.

varför tveka liksom?!
fine. jag bad om det.
men jag gör det inte med meningen..

Kommentarer
Postat av: Lina

Åååååå hannapanna, du är så söt! Definitivt fel på maskinen. Kolla om pappa kan laga den?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback